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Transforming…straw…into…gold
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Rumpelstilzchen

  

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The aim of the game is to push all bales of straw Strawbale to the magic signs for gold Magic sign for gold to transform the straw into goldbars Goldbar

You can only push one bale at a time, you can't pull it.

Every move will be counted, so every push.
You may "Undo" or "Redo" every move by hitting the so-named buttons or by the "U" or "R" key.

If you get the solution (you find all your moves and pushes coded as "l r u d L R U D" in the solution input field below the game), you will be asked to store it.
If you do so there will be a button called "Solution" behind the solution input field the next time someone will play this level.
In this case everybody will have the possibility to play your solution automatically to learn from it.
If somebody finds a better solution (less moves, less pushes or less time), he may override the first one.

If you find a solution anywhere else coded in LURD-form you may insert it into the solution input field and play it by clicking the "Play solution"- or "Step by Step"-button.

If you want to play other levels, you may choose another levelset from the list of levelsets or insert a level in txt-format into the inputfield below the game.

You can search for authors or levelsets.
After the search the first levelset found will be played. To change to another levelset you have to hit the "Search"-button again to see the results of the search.

If you have any problems or suggestions don't hesitate to send me a note!
Otherwise have fun and enjoy!

Strawbale Goldbar Magic sign for gold

(if you want to store a solution with your name)

Undo = U, Redo = R, Play Solution = P, Play Solution Step by Step = Y, Restart = S

Play your own level: insert a level in txt-format and hit "Restart"-button

 
 

Rumpelstiltskin is Sokoban

Nachdem ich vor den Weihnachtsfeiertagen 2010 ein wenig am DHTML-Sokoban von Rajeev Hariharan herumgeschraubt hatte, bin ich auf den Geschmack gekommen, einen eigenen Sokoban-Klon zu erschaffen (obwohl ich das ja immer für langweilig und unnötig hielt). Ich muss gestehen, dass auch Emanuele Feronato meinen Ehrgeiz mit seiner Liste von Spielen angestachelt hat, die man innerhalb von einem Tag erstellen können sollte.

Wenn ich schon einen Sokoban erschuf, dann sollte es der Beste sein, den es je gab, so lautete mein Schöpfer-Credo.
Mein Sokoban sollte alles bieten, was ich im Laufe der Sokoban-Spielebesprechungen für gut und wichtig befunden habe.

Er sollte

  • in eine witzige/sinnvolle Rahmenhandlung eingebunden sein
  • möglichst viele, wenn nicht gar alle Aufgaben dieser Welt im Angebot haben
  • die notwendigen Daten anzeigen (Moves, Pushes, Zeit, noch zu platzierende Objekte, Objekte am Ziel)
  • Undo- und Redo-Funktionen bieten
  • ein automatisches Abspielen von Lösungen möglich machen
  • die besten Lösungen speichern können
  • und ein beliebiges Level im txt-Format spielbar machen können.

Ich denke, dass Rumpelstilzchen, so habe ich meinen Sokoban getauft (Englisch: Rumpelstiltskin), all diese Ansprüche erfüllt.

Rumpelstilzchen schiebt die Strohballen an die magischen Plätze, um sie in Goldbarren zu verwandeln und damit der armen Müllerstochter das Leben zu retten.

Die 16890 Aufgaben der 240 Levelsets, die für das Rumpelstilzchen zur Verfügung stehen, habe ich mir von Sourcecode.se besorgt, wo sie vorzüglich vorgestellt und dokumentiert sind.
Ich hoffe, diese Nutzung ist nicht verwerflich; ansonsten bitte ich um eine Nachricht/Nachsicht.

Sourcecode.se ist auf jeden Fall ein Muss für alle, die einen ausgezeichneten, preiswerten Desktop-Sokoban suchen (Shareware).

Alle meine Spiele findest Du auf p-six.de/sign